جزیره‌ «ناز» در نزدیکى سواحل شرقى قشم‌ قرارگرفته و از ساحل حدود یک کیلومتر فاصله دارد. جزیره ناز از دو جزیره کوچک تشکیل شده است که بومیان منطقه به این دو جزیره، «دو کرده» می‌گویند. در این جزیره کسی سکونت نمی‌کند و فقط ماهیگیرهای محلی چند سایبان و مکان استراحتگاه در آن ساخته‌اند. 

شگفتی جزیره ناز، در این است که کف آن کاملاً مسطح است و ساحل شنی ندارد و اطراف آن با دیواره‌هاى صخره‌اى که ارتفاع آن به 5 تا 10 متر می‌رسد، پوشیده شده است. در زمان جزر با پس‌روى کامل آب دریا، براى مدت کوتاهى باریکه‌اى از خشکى جزیره ناز به ساحل قشم را متصل مى‌ كند. 

با این که زمان وقوع این اتفاق کوتاه است اما در همین مدت هم می‌توان با رفتن به بلندای جزیره ناز، تنگه هرمز، جزیره لارک، زیبایی‌های پهنه آبی خلیج فارس را نظاره کرد. جزیره ناز یک مکان هیجان‌انگیز و منحصر به‌فرد برای کسانی است که برای نخستین بار این پدیده خارق‌العاده و طبیعی را از نزدیک تماشا می‌کنند.

 آرامش و زیبایی سواحل این جزیره و وجود عروس‌های دریایی، صدف‌ها و مرجان‌های رنگارنگ در اطراف آن، زیبایی این جزیره استثنایی را دوچندان کرده است. اگر تصمیم گرفتید تنی به آب بزنید، حواستان به عروس‌های دریایی گزنده باشد. گزش این جانوران شفاف تا چند روز پوست شما را می‌سوزاند.


موضوعات مرتبط: جزایر شگفت‌انگیز ناز
[ شنبه 14 تير 1393 ] [ 21:6 ] [ رهگذر قشم ]
[ ]
صفحه قبل 1 صفحه بعد